Islamofobi i ABC-klubben och på nätet...
Jan-Inge Flücht
2004-09-22 17:24:42 UTC
Jag tror inte ens att man skall försöka förhindra extrema eller andra
obekväma, obehagliga eller osanna uppgifter att komma fram, man skall bemöta
dessa åsikter med sakliga argument. är ideerna tokiga och man själv har
sakargumentet på sin sida kan ju dessa åsikter aldrig vinna gehör hos en
bredare allmänhet. Dessutom lever vi i en demokrati med åsiktsfrihet.
Vad kallar du mitt inlägg då ??
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Robsten
2004-09-22 17:28:54 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
[...]
Ja, det var väl ett inlägg i debatten, inget fel i det. Du nämnde dock
om jag mins och läste rätt att du gick ur ABC klubben då de inte kunde
hindra extrema åsikter att torgföras, eller missförstod jag dig??
Tycker du ABC klubben i övrigt är bra tycker jag du skall stanna och
framföra dina åsikter.
--
Robsten
http://w1.853.comhem.se/~u85329080
Jan-Inge Flücht
2004-09-22 17:43:07 UTC
[...]
Problemet med ABC-klubben är dock att inläggen raderas om de inte
passar styrelsen. Man måste ha GODKÄNDA åsikter annars försvinner
inlägget i den binära världsrymden..
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Robsten
2004-09-22 17:45:40 UTC
[...]
Hmmm... Jag det är ju tvärt emot det jag sade vara idealet! Ja, du
kanske gör rätt, är inte dina åsikter godkända då????
Jan-Inge Flücht
2004-09-22 22:38:34 UTC
Hmmm... Jag det är ju tvärt emot det jag sade vara idealet! Ja, du kanske gör
rätt, är inte dina åsikter godkända då????
Nej nej nej..

Du ska veta att vi är många som automatiskt blir raderade om vi skriver
nåt i klubbens system. Som du sett av texter här så har t.o.m.
diskussioner om aktuellt V Ä D E R raderats... :-) :-)
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Robsten
2004-09-23 04:17:36 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
[...]
Ja, det kan jag ha en vis förståelse för, vädret är för djävligt ;-)
O***@mail.
2004-09-22 18:25:34 UTC
Post by Robsten
Tycker du ABC klubben i övrigt är bra tycker jag du skall stanna
och framföra dina åsikter.
Det tycker jag också. Tyvärr går det inte eftersom ABC-klubben
antagit en policy att man inte tillåts framföra sina åsikter. De
åsiker som kan framföras i ABC-klubben måste vara godkända av
styrelsen. I praktiken är det styrelsens utsedda censor som helt
enligt egen åsikt bestämmer vilka åsikter som är godkända eller inte
godkända.

Samma sak med brev. Man läser privata brev och faller inte
innehållet i breven förste censor i ABC-klubben på läppen så blir
avsändaren av brevet avstängd.

Dessutom är medlemmar avstängda från att kunna mottaga brev från vem
de vill. Än så länge får de dock skicka brev till vem som helst, men
om den som fått brev vill svara så är det inte säkert att ABC-
klubben godkänner att så kan ske. För närvarande måste såna brev
reläas via någon utomstående som är okänd för ABC-klubben.
Ken
2004-09-22 23:32:09 UTC
Post by O***@mail.
[...]
Alla medlemmar i ABC-klubben måste skaffa mailkonton hos andra ISP
för att kunna skicka och ta emot mail som inte styrelsen läser.
Några hemligheter kan de annars inte ha i sina mail.
Är det inte märkligt att det blivit så här?
Jag använder numera inte längre mitt mailkonto i ABC-klubben
på grund av detta. Är det någon som skickar mail dit så
förblir det oläst och obesvarat, från mig i alla fall.
Styrelsen kanske läser och svarar där istället?
Jan-Inge Flücht
2004-09-22 23:41:58 UTC
Post by Ken
[...]
Antagligen sitter någon från styrelsen och besvarar alla mail så att
det inte ska märkas att de infört brevcensur..

Tänk att den gamla Stalinismen skulle upplevas som en "liberal"
period... :-/ :-/
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Robsten