Pajasar
Lars Strömberg
2004-11-25 15:26:24 UTC
En f.d vice ordförande i ABC-klubben har läst här i mötet.
Givetvis kan han inte ta en diskussion om vad som hänt och händer.
I stället fegar han ur i sakfrågan och ägnar sig, som så många
andra i klubbens konferenssytem, i stället endast åt personangrepp:

"De pinsamma inläggen av pajasarna Jinge, Strömberg, Ken mfl."

Vad som är pinsamt undviker han noggrant att redovisa. Fast jag
gissar att han menar avslöjandet om att ABC-bladets tryckeri inte
alls lagts ner eller gått i konkurs. Alternativet skulle kunna vara
att han inte KAN redovisa det pinsamma och då är det givetvis
lättare att köra med det vanliga personangreppet; pajasar.

Nåja, det kräver ju en viss skicklighet att vara pajas, så det får
man väl vara stolt över. Att få folk att skratta är inte alla
förunnat.
Fast det är synd att sakfrågan inte diskuteras inom klubben, det
skulle nämligen ABC-klubben må bra av.
Jan-Inge Flücht
2004-11-25 15:38:31 UTC
Post by Lars Strömberg
[...]
Hahaha.. :D Det fungerar inte såå bra att valsa i det egna
konferenssystemet.
Det är betydligt fler klubbmedlemmar som läser här än vad han tror.
Post by Lars Strömberg
Fast det är synd att sakfrågan inte diskuteras inom klubben, det
skulle nämligen ABC-klubben må bra av.
Skulle man ta en sådan diskussion då? Varje människa som skriver ett
inlägg
där man undrar över styrelsens agerande blir ju omedelbart raderad. Hur
skulle
en sådan debatt gå till?

Röksignaler?
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Lars Strömberg
2004-11-25 18:10:33 UTC
JIF> Skulle man ta en sådan diskussion då? Varje människa som
JIF> skriver ett inlägg där man undrar över styrelsens agerande blir
JIF> ju omedelbart raderad. Hur skulle en sådan debatt gå till?

Ja, det är frågan.
Fast det finns hopp.
Exempelvis har ju Anders K kommit till insikt. Han skriver ju
själv i ett möte ungefär att "allt som skrivs här är skyddat av
upphovsrätten", och det har han ju rätt i.
Om fler kommer till samma insikt kanske styrelsen på sikt kan fås
att förstå att deras agerande är felaktigt. Man får helt enkelt inte
göra ett enda dugg med andras texter. Så enkelt är det!
Eftersom vi som visste redan från början hur det låg till inte
tilläts tala om det så kanske ex v en sån som Anders K får
tillåtelse. Ju fler som får upp ögonen för att vi hade rätt, ju
bättre är det och ju troligare är det att även de som för närvarande
sitter i klubbens styrelse också lär sig något.
Fast jag vet inte, för det är ju faktiskt så att mot dumheten
kämpar gudarna förgäves!
Jan-Inge Flücht
2004-11-25 18:17:40 UTC
Post by Lars Strömberg
Fast det finns hopp.
Exempelvis har ju Anders K kommit till insikt. Han skriver ju
själv i ett möte ungefär att "allt som skrivs här är skyddat av
upphovsrätten", och det har han ju rätt i.
Jo men när texter raderas så spelar det ju ingen roll vad man skriver.
Kjelle blev ju avstängd trots att han inte skrivit något. :)
Post by Lars Strömberg
Fast jag vet inte, för det är ju faktiskt så att mot dumheten
kämpar gudarna förgäves!
Ja. Idioter är enormt duktiga på att vara idioter!
--
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se