BBS
ID4 ()
2004-09-03 19:21:23 UTC
För dem som är trötta på uttalanden i ABC-klubbens BBS som "kommer
jag omedelbart flytta undan dem" och samtidigt säger att "Detta är
ingen censur", finns nu ett alternativ.

Likaså dem som tycker att uttalanden som "det finns knäppgökar i
varje organisation" eller "Idiot är en dumt uttryck, men faktiskt
inte helt fel" eller för dem som tröttnat på omdömena om klubbens
medlemmar som "Ignorera idiotierna".
För dem finns nu en annan BBS med högre i tak vad gäller
yttrandefriheten.
Dessutom pågår där inga personangrepp av den sort som
funktionärerna i ABC-klubben ägnar sig åt.

Skriv till:

***@jinge.se

och be att få användarnamn och lösenord.

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-05 20:34:04 UTC
Post by ID4 ()
[...]
Ja Du Guran. Idag har över 25 klubbmedlemmar skaffat konto på den bbs
du talar om. Lustigt nog så tycks det vara de som varit aktivast i
klubbens system som hänger på här. Det är rätt många som kör WinLMSG på
vår lilla BBS oxo.. :oÞ
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-06 09:02:23 UTC
JIF> Lustigt nog så tycks det vara de som varit aktivast

En annan lustighet jag hört talas om från klubbmedlemmar är att de
inte längre tillåts utväxla mail annat än med mottagare som klubbens
styrelse godkänner. Det är uppenbart så att styrelsen vill ha full
kontroll över vilka medlemmarna brevväxlar med.
Orwells ande svävar över uppenbart över ABC-klubben.

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-06 09:56:57 UTC
It happens that ID4 (***@NoSpam.se formulated :

Post by ID4 ()
[...]
Jag har oxo hört det. Att medlemmarna inte kastar ut den sittande
styrelsen är ett mysterium. Först håller de på och censurerar sitt eget
konferenssystem. Ställer man en fråga till styrelsen så raderas frågan
direkt. Och nu har de lagt in en spärr så att medlemmarna inte kan
brevväxla med vem de vill...

Men på sikt gör det ju inget. Knappast kommer någon av de nu sittande
styrelsemedlemmarna att bli kvar, de kommer tom försvinna från
ABC-klubben. Och lika bra är det..
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-07 15:40:50 UTC
JIF> Och nu har de lagt in en spärr så att medlemmarna inte kan
JIF> brevväxla med vem de vill...

Jo, det har ju gått så långt att andra får reläa brev till
medlemmar. Flera har hört av sig och klagat över att brev inte
kommer fram till dem.

Styrelsen funkar utmärkt. Bara en sån sak som att normalt skulle
tre nummer av tidningen ha kommit ut vid det här laget - i år har
hitills endast ett enda nummer utkommit. Förmodligen anses det
inte viktigt att se till att medlemmarna får det de blivit lovade
när de betalade medlemsavgiften. Men va fan, litet svinn får man
räkna med.

Jag har dessutom hört att revisorerna förvägras se det justerade
årsmötesprotokollet. Trots upprepade förfrågningar vägrar
styrelsen att se till att revisorerna får se protokollet. Troligen
hinner de inte skicka det till revisorn - det har ju bara gått fem
månader sedan årsmötet och man kan väl inte kräva alltför mycket!
Medlemmar får vara tacksamma om det hinner justeras till nästa
årsmöte!

En annan fånighet är att ABC-klubben vill förbjuda sina medlemmar
att ta kontakt med deras internetoperatör när saker och ting inte
fungerar. Här har många medlemmar upptäckt att modempoolen inte
fungerart som utlovat. Sedan första juli har många medlemmar inte
kunnat komma ut på nätet eftersom klubbens modempool helt enkelt
kopplar ner förbindelsen efter att den s.k. handskakningen inte
fungerar. Poolen sköts av ett företag i Trollhättan, Gotanet, och
sysoparna och ordföranden påstår att medlemmarna inte har rätt att
ringa till företaget och fråga vad som är fel. Såna samtal får
bara ske av sysopar, anser de. Förmodligen känner de sig så
underlägsna att de måste försöka hejda vanliga medlemmar från att
ta reda på fakta. Det visar sig dock att Gotanet på sin hemsida
uppmanar användarna att ringa till företagets support om något
inte fungerar. Gör man det ändå blir man helt följdriktigt kallad
för idiot av ABC-klubbens funktionärer.

Nu fungerar modempoolen, men först efter att en medlem som är
journalist ringt till Gotanet och förklarat för dem vad som var
fel. Det som klubbens sysopar och ordförande inte klarat på tre
månader fixade en journalist på tre dagar!
Det säger en del!

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-07 16:03:49 UTC
Post by ID4 ()
> [...]
Jo, det har ju gått så långt att andra får reläa brev till
medlemmar. Flera har hört av sig och klagat över att brev inte
Ja det är fan-i-mig inte riktigt klokt !!
Post by ID4 ()
Styrelsen funkar utmärkt. Bara en sån sak som att normalt skulle
tre nummer av tidningen ha kommit ut vid det här laget - i år har
hitills endast ett enda nummer utkommit.
Bra reklam för ABC-klubben... :oÞ :oÞ :oÞ :oÞ :oÞ

Förmodligen anses det
: on my homepage
Jan-Inge Flücht
2004-09-07 16:07:47 UTC
Post by ID4 ()
> [...]
Jo, det har ju gått så långt att andra får reläa brev till
medlemmar. Flera har hört av sig och klagat över att brev inte
Bra reklam för ABC-klubben. Då de inte censurerar i sitt
konferenssystem så spärrar de kritiska så att de inte kan skriva till
andra medlemmar..
Post by ID4 ()
Jag har dessutom hört att revisorerna förvägras se det justerade
årsmötesprotokollet. Trots upprepade förfrågningar vägrar
styrelsen att se till att revisorerna får se protokollet.
Kan det ha något att göra med upphandlingen av bredband?

Telia säljer 2 Mbit för 1500.- i månaden nu.. Vad betalar ABC-klubben?

Jo jag vet...... :-Z :-? B-) ^^ :/ :') :oÞ :D ;o) :-)
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
Lars Lindgren
2004-09-07 15:05:32 UTC
Post by ID4 ()
En annan lustighet jag hört talas om från klubbmedlemmar är att de
Jan-Inge hamnade i spamfiltret efter att medlemmar klagade hos sysop.
Att spammare inte är vatten värd hos många kan inte komma som en nyhet
även för dig Lasse.

/L.
Jan-Inge Flücht
2004-09-07 15:34:52 UTC
Lars Lindgren formulated this bullshit:

Post by Lars Lindgren
Jan-Inge hamnade i spamfiltret efter att medlemmar klagade hos sysop.
Att spammare inte är vatten värd hos många kan inte komma som en nyhet
även för dig Lasse.
Råkar de medlemmarna vara medlemmar av styrelsen..? :-) :-) :-) :-)
:-) :-)

De 35 ABC-medlemmar som kör i vår lilla BBS har inte klagat. Jo, på
ABC-klubbens styrelse klagar de ofta, men inte på något annat.

De klagar på att klubben censurerar medlemmar.

De klagar på att styrelsen ljuger för medlemmarna.

De klagar på att klubben raderar misshagliga frågor till styrelsen.

Och de misstänker att styrelserepresentanter tjuvläser mail till dem,
på samma sätt som man läste i ett slutet och skyddat möte.

75% av de som kör här har lämnat andra mailadresser än via klubben och
gjort det med kommentaren "jag vill inte att styrelsen ska kunna läsa
mina mail".
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-07 16:04:25 UTC
JIF> De klagar på att klubben raderar misshagliga frågor till
JIF> styrelsen.

Inte bara på frågor till styrelsen. Även inlägg där medlemmar tycker
att man ska kunna diskutera annat än om datorer raderas. Senast
hände det förra veckan.
Då fick en medlem som uttryckte en åsikt som inte föll censorn på
läppen sitt inlägg raderat.

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-07 16:09:07 UTC
Post by ID4 ()
> [...]
hände det förra veckan.
Då fick en medlem som uttryckte en åsikt som inte föll censorn på
Herre GUUUD !!!

Ska de ALDRIG lära sig ?? Inte undra på att fler och fler väljer vår
lilla BBS..
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-07 16:53:02 UTC
JIF> Ska de ALDRIG lära sig?

Jamen, är det inte precis det ABC-klubbens funktionärer och styrelse
gjort?

Det har ju getts ut många böcker om Stalins sätt att styra
Sovjetunionen. Han visste ju precis hur man hanterar dem som hade
avvikande åsikter. I Sovjet tystade man sina kritiker och såna som
hade åsikter som inte stämmde överens med de styrande.
Jag tror att de läst om Stalins sätt att tysta de som har egna
idéer.
De har säkert lärt av Stalin.
Hur kan det annars komma sig att de använder stalinistiska metoder
för att tysta dem som tycker det är fel att kalla medlemmar i ABC-
klubben för idioter men utan vidare tillåter detta och andra
liknande personangrepp.

Att bryta brevhemligheten har de säkert också lärt sig från
Sovjetunionen. Liksom hur man hindrar medlemmar från att skicka brev
till varandra.
Att läsa förste censor Tommy Florstedts motiveringar för att hejda
medlemmar från kommunikation är som att läsa en instruktion av
chefen för NKVD, Berjia, som också var Stalins inrikeskommissarie.
Kom inte och säg ABC-klubbens styrelse inte lär sig - för det är
precis tvärt om. Däremot borde de välja sina lärare bättre!

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-07 17:45:10 UTC
ID4 (***@NoSpam.se presented the following explanation :

Post by ID4 ()
Att bryta brevhemligheten har de säkert också lärt sig från
Sovjetunionen.
Jag tycker att det är trist att mer än hälften av de klubbmedlemmar som
kör på vår BBS särskilt säger till om att vi inte ska maila via
klubbens system. Det är en djävla superskandal att en förening i
Sverige år 2004 misstänks tjuvläsa medlemmarnas mail. Mistänks på goda
grunder dessutom..
Post by ID4 ()
Att läsa förste censor Tommy Florstedts motiveringar för att hejda
medlemmar från kommunikation är som att läsa en instruktion av
chefen för NKVD, Berjia, som också var Stalins inrikeskommissarie.
Ja det är pinsamt. Att någon tillåts ljuga för medlemmarna och hitta på
vad faan som helst för att legitimera sina handlingar är märkligt.
Likadant med upphandlingen de gjorde. Jag hoppas verkligen att
revisorerna synar det grundligt.
Post by ID4 ()
Kom inte och säg ABC-klubbens styrelse inte lär sig - för det är
precis tvärt om. Däremot borde de välja sina lärare bättre!
:-) ;o) :-[ mdr :D :oÞ :') 8-o ^^ B-) :-Z
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-07 18:33:47 UTC
JIF> Likadant med upphandlingen de gjorde.

Det är inte gjort någon upphandling, om man med det menar det som
allmänt kallas för upphandling.
Att det blev Gotanet beror säkert på stor del på svågerpolitik,
det är kompisar till f.d. ordf och sysopar i ABC-klubben som äger
företaget.
Men ingen skugga må falla över Gotanet. De är säkert duktiga inom
sitt område. Att de har att göra med människor som inte vill låta
dem som kan uttrycka sig ta kontakt med dem är ju knappast Gotanets
fel.
Om ABC-klubben gjort en upphandling värt namnet hade man utan
vidare kunnat redovisa dessa för medlemmarna. Att man inte kan göra
detta är ett hundraprocentigt bevis för att ingen upphandling värt
namnet ägt rum.
Dessutom finns i dagsläget ingen styrelseledamot i ABC-klubben som
har en skrivförmåga att klara av att skriva en offertförfrågan. De
klarar ju i princip bara av treradiga inlägg av rent stupid
karaktär.
Att stänga av de medlemmar som helt hövligt ber att få reda till
vilka företag man skickat offertförfrågningar säger ju det mesta om
kapaciteten i ABC-klubbens styrelse.
Att dessutom kalla dessa, och andra, medlemmar för idioter visar
också deras intellektuella kapacitet.
Det är pinsamt!

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-07 19:31:32 UTC
on 2004-09-07, ID4 (***@NoSpam.se supposed :

Post by ID4 ()
Om ABC-klubben gjort en upphandling värt namnet hade man utan
vidare kunnat redovisa dessa för medlemmarna.
När man, som ordföranden, ljuger och säger att han inte har gjort
den..?

Då handlar det inte om att man inte KUNNAT visa den för medlemmarna.
Man har en orsak att mörka och ljuga. Undrar vilken orsak det är?

Det första jag kommer att tänka på att det är oegentligheter som
begåtts...
Post by ID4 ()
Att stänga av de medlemmar som helt hövligt ber att få reda till
vilka företag man skickat offertförfrågningar säger ju det mesta om
kapaciteten i ABC-klubbens styrelse.
Ja vi är ju några som redan gått ur klubben, och fler lär det väl bli..
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-08 15:55:32 UTC
JIF> Ja vi är ju några som redan gått ur klubben, och fler lär det
JIF> väl bli..

Jag är inte förvånad. Med såna här intelligenta inlägg:

CE> Ignorera idiotierna, LL, det lönar sig i längden!-)
CE> ce 040827

kan man nog inte förvänta sig annat.
Lägg märke till att detta är hela inlägget. Från början till slut.
Jag säger ju att skrivkunnigheten har en del övrigt att önska.
Fast det ska tilläggas att det finns en och annan vettig medlem
kvar, verkar det som:

SES> Snälla Clarense!!! Din kommentar bidrar knappast till att
SES> sordin på förargelsen hos den del av medlemmarna där
SES> klubbens nya modempol inte fungerar tillfredsställande!

Men att tro att ett sånt här inlägg kan få verkan att nuvarande
styrelsen får något vettigt i huvudena är nog inte troligt.

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-08 16:33:57 UTC
Post by ID4 ()
Men att tro att ett sånt här inlägg kan få verkan att nuvarande
styrelsen får något vettigt i huvudena är nog inte troligt.
Vill du att jag ska klippa in buvarande orförandes lögner?

I så fall är det nog så att GK räddas av PUL kan jag tro.. :-)

Citerar man in hans ljugerier för medlemmarna så gör man sig nog
skuýldig till något brott även om det är ett riktigt citat.. :-)

Vad sägs om:

GK> jag var i Asien när upphandlingen skedde. Jag vet inte vem som tog
hand om den..

:-) ;o) :-[ mdr :D :oÞ :') 8-o :/ ^^ B-) l-)
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
ID4 ()
2004-09-08 20:07:34 UTC
JIF> Citerar man in hans ljugerier

Nu finns en annan lögnare. Nämligen Lars Lindgren, som påstår
följande för några inlägg sedan:

"Jan-Inge hamnade i spamfiltret efter att medlemmar klagade hos
sysop."

Han kan garanterat inte redovisa en enda medlem som klagat över att
Du skickat spam till dem.
Vem som helst kan givetvis klaga på att vem som helst skickar brev
till sig. Själv klagar jag på att Tommy Florstedt skickar spam till
mig. För att inte tala om Gabriel Kihlman. Deras brev är dels inte
läsbara och dels fullkomligt stupida när motsägelserna står som spön
i backen.

Likaså kommer Lars Lindgren inte att kunna namnge en enda medlem som
påstår att du skickat spam till henom. Att skicka ett brev med en
inbjudan till en gratis BBS är inte spam. Speciellt inte när man
skickar till dem som känner avsändaren.

Om jag klagar på Tommy Florstedt och Gabriel Kihlman hos sysop, tror
du då att Lars Lindgren kommer att säga:

"Tommy och Gabriel hamnade i spamfiltret efter att medlemmar klagade
hos sysop."

Givetvis inte, vi har att göra med folk som inte är konsekventa.

Guran
Jan-Inge Flücht
2004-09-09 01:31:27 UTC
Post by ID4 ()
Nu finns en annan lögnare. Nämligen Lars Lindgren,
Inget är nytt under solen.
Post by ID4 ()
Han kan garanterat inte redovisa en enda medlem som klagat över att
Du skickat spam till dem.
Jodå. Peter N och CE.. :-) :-) :-) :-)
Post by ID4 ()
[...]
:-) Jo om 15-20 stycken tackar och blir glada för erbjudandet så är
det spam. Det råkar ju vara så att de som har konto här är de som var
mest aktiva i klubbens system.
:-)
Post by ID4 ()
Om jag klagar på Tommy Florstedt och Gabriel Kihlman hos sysop, tror
"Tommy och Gabriel hamnade i spamfiltret efter att medlemmar klagade
hos sysop."
I nuläget är det väl snarast en merit att hamna i det filtret.. :-) :-[
:D :oÞ :') B-) :-Z
--
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se
: on my homepage
O***@mail.
2004-09-16 14:15:55 UTC
Det verkar finnas fler filter.

Ordförande> Du ska rätta dig efter mötets MAD: Passar det inte ska
Ordförande> du inte vara med i mötet tilla tt börja med.
Jan-Inge Flücht
2004-09-16 15:34:13 UTC
Post by O***@mail.
Det verkar finnas fler filter.
Ordförande> Du ska rätta dig efter mötets MAD: Passar det inte ska
Ordförande> du inte vara med i mötet tilla tt börja med.
Ja det är märkligt. Klubben går sotdöden till mötes, inte bara gamla
funktionärer..
--
: Jan-Inge Flücht
: min blog finns på
: http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-09-22 13:20:43 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Ja det är märkligt. Klubben går sotdöden till mötes, inte bara gamla
funktionärer..
Jag tror inte den dör. Det är i varje fall min förhoppning. Och vem
vet, det kanske räcker med några nya personer i ledningen (styrelsen),
om ens det behövs. Och ja, jag tycker att LysKOM åtminstone i vissa
stycken är ett alldeles utmärkt hjälpmedel när det gäller frågor om
till exempel datorer.
--
Marcus

***@abc.se
Jan-Inge Flücht
2004-09-16 15:56:57 UTC
Post by O***@mail.
Det verkar finnas fler filter.
Ordförande> Du ska rätta dig efter mötets MAD: Passar det inte ska
Ordförande> du inte vara med i mötet tilla tt börja med.
Jag hörde att Ken hade berättat att disken i min gamla server hade
tackat för sig. I "Fritt Forum". Inlägget togs omedelbart bort.. :-)
;o) :-[ :D :o) :oÞ :') 8-o :/ ^^ :-? B-) :-Z l-)

Man får inte skriva vad man vill i ABC-klubben..

Gud så genant...
--
: Jan-Inge Flücht
: min blog finns på
: http://jinge.se
Göte Irelid
2004-09-16 15:58:06 UTC
Ha det

Göte
Göte Irelid
2004-09-16 16:00:06 UTC
Det verkar funka nu, / Göte
Ha det

Göte
Jan-Inge Flücht
2004-09-16 16:05:15 UTC
Post by Göte Irelid
Det verkar funka nu,
Ha det
Här has det ingenting. Vi får väl köra här i stället till bbsen är
igång
igen. Här kan inte ABC-klubbens ordförande radera några texter..
--
: Jan-Inge Flücht
: min blog finns på
: http://jinge.se
Göte Irelid
2004-09-16 16:25:41 UTC
JIF> Göte Irelid presented the following explanation :

JIF> Här has det ingenting. Vi får väl köra här i stället till
JIF> bbsen är igång

Haha :-) HAS

Själv har jag blivit Cencurerad två gånger idag då jag
kommenterade
Först i Fritt forum.

Sedan annonserade Maden i ordet är fritt att där var det minnsan
menat att det var fritt fram typ, om man inte var ute efter att
personangripa, så jag la in mitt inlägg där, var på jag blev
retucherad igen.

Jag har fått fler inlägg bortstyrda, trots att jag tycker att de
var ganska snälla...

Has det / Göte
Marcus
2004-09-18 12:46:01 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Här has det ingenting. Vi får väl köra här i stället till bbsen är
igång
igen.
- - -

BBS:en är nere alltså? Då slutar jag försöka...

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/news.html
Ken
2004-09-18 13:35:10 UTC
Jo det blev hårddiskkrasch på den.
Jan-Inge Flücht
2004-09-18 17:46:39 UTC
Post by Marcus
BBS:en är nere alltså? Då slutar jag försöka...
Ja den är lite nere.. :-I

Disken och controllern, ev båda..
--
: Jan-Inge Flücht
: min blog finns på
: http://jinge.se
Ken
2004-09-16 16:45:16 UTC
On Thu, 16 Sep 2004 17:56:57 +0200, Jan-Inge Flücht
Post by Jan-Inge Flücht
[...]
Jag blir förbluffad varje gång jag skriver något i ABC-klubbens
eget forum. Där blir jag tillsagd av självaste ordföranden,
att jag måste rätta mig "efter" MAD.
Men det var ju jag som skrev först och MAD agerade sedan.
Hur skall jag då kunna rätta mig "efter" MAD när jag är "före" MAD?
De verkar ändra på reglerna hela tiden utan att vi medlemmar
får veta det. De påstår alltid att vi måste följa "reglerna",
men "reglerna" finns inte åtkomliga för oss medlemmar.
De finns tydligen bara i huvudet på vissa i styrelsen,
en styrelse som inte gör skäl för namnet ens.
Men reglerna verkar inte heller finnas i styrelsen, endast
hos denna galne MAD som drabbar medlemmarna hårt hela tiden
med sina oförutsägbara tilltag.
I diskussionsforumet "Fritt forum" får man inte alls skriva numera.
Alla inlägg tas bort. Varför heter det då "Fritt forum"?
Göte Irelid
2004-09-16 17:01:15 UTC
Ken det är likadant i ordet är fritt, jag blev Ju cencurerad trots
att han ville att vi skulle utveckla vår diskution i det mötet.

Vad jag förstår, så alla som tycker lite annorlunda , blir
bortplockade från banan så att bara datanördarna får utrycka sitt.

Ha det / Göte
Ken
2004-09-16 17:08:49 UTC
Post by Göte Irelid
Ken det är likadant i ordet är fritt, jag blev Ju cencurerad trots
att han ville att vi skulle utveckla vår diskussion i det mötet.
Vad jag förstår, så alla som tycker lite annorlunda , blir
bortplockade från banan så att bara datanördarna får utrycka sitt.
Ja det är ju så det är. Även sådant som inte alls är
emot klubben eller är det minsta stötande tas bort.
Det beror istället på vem som skriver något.
O***@mail.
2004-09-16 17:33:30 UTC
Precis, exakt så är det.
Göte Irelid
2004-09-16 17:16:23 UTC
Den här texten blev jag cencurerad för: i fritt forum.

"Thomas är det petimeterskalan som gäller :-)"

TG> I rätt möte(n) är det utmärkt. Mötesreglerna gäller ändå.

TG> EOD.

(Undrar vad det beror på, att man cencurerar en sån kommentar?)

"Has" ta la vista / GI :)
Lars Lindgren
2004-09-08 19:02:15 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Råkar de medlemmarna vara medlemmar av styrelsen..? :-) :-) :-) :-)
:-) :-)
Nej, de som klagade är vanliga medlemmar som inte gillar att bli spammade.
Jahaja, så mycket för positiv dialog. :-(
Jan-Inge Flücht
2004-09-09 01:22:19 UTC
Post by Lars Lindgren
Post by Jan-Inge Flücht
Råkar de medlemmarna vara medlemmar av styrelsen..? :-) :-) :-) :-)
:-) :-)
Nej, de som klagade är vanliga medlemmar som inte gillar att bli spammade.
Vi vet alla att du ljuger som en häst travar.. Du ska aldrig glömma att
vi alla har en massa kamrater i klubben. Det är 35-36 klubbmedlemmar
som kör i bbsen här så det funkar inte att köra samma ljugrace här som
i klubbens system. Sorry Lasse!
Post by Lars Lindgren
Jahaja, så mycket för positiv dialog. :-(
Det där hade jag inte sett. Min MesNews lägger in olika texter varje
gång. Slumpmässigt...

För en gångs skull var det en fullständig träff. Kul !!

Men du Lars Lindgren !!

Ska du ljuga så gör det någon annanstans än här i UseNet. ABC-klubbens
renommé är redan så förstört av den sittande styrelsen att det troligen
inte finns någon återvändo med mer än att styrelsen avgår.

Vet du vad PUL är för lag?

ABC-klubbens ordförande, Gabriel Kihlman, ljuger för medlemmarna om
upphandlingen av bredband. OM det påståendet är felaktigt så är det
åtalbart..

Varför ljuger styrelsemedlemmarna för medlemmarna Lasse? Det är ju inte
bara Gabriel som ljuger. Det är MÅNGA inom styrelsen som ljuger för
medlemmarna...

Varför är det så ??
: Jan-Inge Flücht
: www.jinge.se