ABC-klubbens censur
Jan-Inge Flücht
2005-01-29 04:01:06 UTC
Ledande företrädare för ABC-klubben arbetar nu på att censurera även
Usenet-gruppen swnet.org.abc-klubben !!

Skälet till det är att olika medlemmar i klubben försöker att öppet
debattera klubbens agerande. I klubbens eget konferenssystem är den
diskussionen bannlyst och medlemmar som skriver inlägg i frågan blir
avstängda och inläggen raderade.

Så här skriver Jan S i ABC-klubbens eget system:

JS>"Jo det stämmer att vi har arbetat på lite olika håll för att
JS>försöka stänga ner swnet.org.abc-klubben. Det är dock så med
JS>USENET-News att det är hyfsat enkelt att starta en ny grupp och
JS>sprida ut den i världen men det är nästan helt omöjligt att ta bort
JS>en grupp så länge som någon prenumererar på den.

JS>Dessutom är det som du säger att hela swnet-hierarkin lever sitt
JS>egna liv utan någon som helst samordnare."

Att UseNet även fortsättningsvis ska vara ett fritt och ocensurerat
diskussionsforum är självklart för mig. Nästa fråga är hur man ska
motverka ABC-klubbens censuriver.

Nu när ABC-klubben bevisligen också vill censurera UseNet så har man,
i alla fall enligt mitt förmenande, gjort ett ordentligt övertramp.

Läs mer på min hemsida http://jinge.se
Marcus Strömberg
2005-01-29 22:12:50 UTC
Nu när ABC-klubben bevisligen också vill censurera UseNet så har man, i
alla fall enligt mitt förmenande, gjort ett ordentligt övertramp.
En sak som förvånar mig en aning är att vissa av klubbens funktionärer
tror att man kan stoppa diskussionsflödet med sådana grepp. De tekiska
möjligheterna att utestänga medlemmar från de egna diskussionsforumen
finns ju (för närvarande kan jag inte logga in), men det innebär ju
inte att andra publiceringsmöjligheter saknas.

Det finns ett inslag av besvärjelser och rent av "magick" över det.
Ungefär som man försökte tänka bort ett och annat kroppsorgan i det
viktorianska Storbritannien en gång i tiden. Resultatet blir också
ungefär detsamma.

Det är litet synd att en och annan oartikulerad sate för
närvarande har plats i styrelsen för närvarande. Jag trodde inte att
det kunde få så pass allvarliga konsekvenser som det fått, men nu vet
jag bättre. Troligtvis är inte hela styrelsen av samma skrot och korn
som den man som slänger på telefonluren när argumenten tryter (han får
än så länge förbli namnlös här).

Allt detta handlar alltså i slutändan om vad som BÖR göras, vad som
KAN göras och VEM som ska göra det. Att ABC-klubben bör få överleva
sin 30-årsdag hoppas jag att vi är överens om.

Jinge, Ken, Lasse, Chris(?), "Claes T", Göte och alla andra som läser
men inte skriver här: Det börjar i dag!

Det finns två saker som *måste* fungera för att klubben ska hållas vid
liv, vad jag förstår.

1) De datorsystem som är ryggraden i klubbens liv på Internet måste
skötas av dem som är kapabla att göra det.

2) De "mjuka" men för den sakens skulle inte på något sätt oviktiga
verksamheterna som kansliarbete, ekonomistyrning och annat. I det här
ingår styrelsearbete.

Som läget är för närvarande finns det väl inget att anmärka när det
gäller punkt 1. Återstår punkt 2, åtminstone vissa delar av den.

Förslag och idéer, konkret handling?
--
Marcus

***@abc.se
Ken
De som är olämpliga måste bytas ut snarast.
hilli
2005-01-30 01:29:25 UTC
Post by Marcus Strömberg
[...]
HEJ!
Detta innebär alltså att du dyker upp på årsmötet-
eller har skrivit någonslags motion?

/chi
Ken
Nej det är för sent för det. Är inte ens medlem.
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-30 10:58:30 UTC
Nu n„r ABC-klubben bevisligen ocks† vill censurera UseNet s† har man,
alla fall enligt mitt f”rmenande, gjort ett ordentligt ”vertramp.
En sak som f”rv†nar mig en aning „r att vissa av klubbens funktion„rer
tror att man kan stoppa diskussionsfl”det med s†dana grepp. De tekiska
m”jligheterna att utest„nga medlemmar fr†n de egna diskussionsforumen
finns ju (f”r n„rvarande kan jag inte logga in), men det inneb„r ju
inte att andra publiceringsm”jligheter saknas.
Ja menar, se på mej, hur många har inte försökt stoppa mej?

Har ni inget webbforum på abc-klubben?

*dreglar*
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
ÐIÇK
2005-01-30 11:00:20 UTC
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
Nu n"r ABC-klubben bevisligen ocks? vill censurera UseNet s? har
man, i alla fall enligt mitt f"rmenande, gjort ett ordentligt
Hette inte det bbl eller något?
ÐIÇK
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-30 12:05:04 UTC
Post by ÐIÇK
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
[...]
Bondage Bögeri Lusta eller vaddå?
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
SHUT TEH FJUCK UP FRITZ AND SEND ME A COPY OF DOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
____ ____ ____ _ _
| _ \ / _ ) / ___)| | | |
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
Henry
2005-01-30 23:22:05 UTC
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
Post by ÐIÇK
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
Har ni inget webbforum på abc-klubben?
*dreglar*
Hette inte det bbl eller något?
Bondage Bögeri Lusta eller vaddå?
Bögens Bord Lutar åt komkurs.
ABC-klubben lutar åt helvete.

Anledningen att dom har OPar på deras forum är att det spridas pedofila
fantasier där. Man vill ju inte att golare får insyn där.
Låt swnet.org.abc-klubben bli ett forum för kamp mot den jävligt svinbebodda
ABC-klubben. Låt oss härska genom att söndra. Den perversa bögklubben har
upphört att existera när vi är färdiga med den. Snart mina vänner, snart.
--
Henry

If you are caught spamming by email or newsgroup spam messages, your
account will be immediately PERMANENTLY suspended and no refund issued.

http://nospam.zapto.org/
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-31 11:00:40 UTC
Post by Henry
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
Post by ÐIÇK
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
[...]
Krigsförklaring 2, bra.
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
SHUT TEH FJUCK UP FRITZ AND SEND ME A COPY OF DOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
____ ____ ____ _ _
| _ \ / _ ) / ___)| | | |
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
Marcus Strömberg
2005-01-30 15:35:25 UTC
Post by U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
Har ni inget webbforum på abc-klubben?
*dreglar*
Du får bli medlem för 300 kronor per år (eller om det är kalenderår,
strunt samma när det fortfarande är januari). ABCKOM kan man köra via
webben om man så vill. På www.abc.se finns alla detaljer.
--
Marcus

***@abc.se
Jan-Inge Flücht
2005-01-30 19:15:57 UTC
On Sun, 30 Jan 2005 15:35:25 GMT, Marcus Strömberg
Post by Marcus Strömberg
Du får bli medlem för 300 kronor per år (eller om det är kalenderår,
strunt samma när det fortfarande är januari). ABCKOM kan man köra via
webben om man så vill. På www.abc.se finns alla detaljer.
Skojar du?

Det är Tommy Florstedt som är "UseNet Rulez" !
Marcus Strömberg
2005-01-30 19:51:26 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Skojar du?
Det är Tommy Florstedt som är "UseNet Rulez" !
Jahaja... «Rulez» grejer är ju tydligen skickade genom någon anonym
remailer, så det ter sig en aning marigt att verifiera det.
--
Marcus

***@abc.se
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-30 22:15:42 UTC
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
Skojar du?
Det är Tommy Florstedt som är "UseNet Rulez" !
Jahaja... «Rulez» grejer är ju tydligen skickade genom någon anonym
remailer, så det ter sig en aning marigt att verifiera det.
HIHIHIHIHIHIHI
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
SHUT TEH FJUCK UP FRITZ AND SEND ME A COPY OF DOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
____ ____ ____ _ _
| _ \ / _ ) / ___)| | | |
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
Jan-Inge Flücht
2005-02-01 11:24:06 UTC
On Sun, 30 Jan 2005 19:51:26 GMT, Marcus Strömberg
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
Det är Tommy Florstedt som är "UseNet Rulez" !
Jahaja... «Rulez» grejer är ju tydligen skickade genom någon anonym
remailer, så det ter sig en aning marigt att verifiera det.
Det är vad jag tror i alla fall.. :-)