ABC-klubben, forts (the never ending story)
Jan-Inge Flücht
2004-11-19 05:29:27 UTC
Turbulensen i ABC-klubben fortsätter. Anklagelserna flyger fram och
tillbaka i klubbens interna konferenssystem "ABCKOM". Man beskyller
varandra för oegentligheter, och bland annat märks det på klubbens
tidning ABC-Bladet som ska komma ut 4 ggr om året.

Den har numer dubbla radavstånd och har bytt typsnitt till ett
betydligt större på 15-16 pixlar.

M.a.o. så kan man få in text från TVÅ tidningar i en om man använder
vanliga typsnittet.

Dessutom har det bara kommit ut ETT nummer i år i.s.f. nummer fyra som
BORDE komma om en vecka..

Enligt styrelsens språkrör beror det på att de som gör tidningen krävt
inhemula resurser (skrivare och Acrobate Pro). Enligt de som gör
tidningen beror det på smutskastning och brist på samverkan med
klubbens ledning.

Den BBS som startades av oss (den grupp som antingen redan hoppat av,
eller som kommer hoppa av) är igång igen. De som vill ha konto där kan
gå till min hemsida och kolla min mailadress där och skriva en rad.

Tyvärr har den nu sittande styrelsen skapat något som jag tolkar som
ren panik. Jag har fått flera mail med frågor om vad de ska göra för
att bli av med sittande styrelse, senast fick jag ett nu på morgonen.
Det från en f.d. styrelsemedlem.

Ni som fortfarande är med i klubben:

Gå på årsmötet i början av 2005 och försök att rädda klubben från total
undergång!!
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-11-19 17:27:51 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Gå på årsmötet i början av 2005 och försök att rädda klubben från
total undergång!!
Ska du själv göra det?
--
Marcus

***@abc.se
Ken
2004-11-19 23:49:24 UTC
Årsmötet är väl bara för medlemmar?
Jan-Inge Flücht
2004-11-20 03:09:31 UTC
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
Gå på årsmötet i början av 2005 och försök att rädda klubben från
total undergång!!
Ska du själv göra det?
Jag är förhindrad av naturliga skäl.

Jag har gått ur klubben och begärt att få medlemsavgiften tillbaka. På
samma sätt som andra gjort..
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-11-21 16:55:37 UTC
(Såna här fraser är onödiga.)
Post by Jan-Inge Flücht
Jag är förhindrad av naturliga skäl.
Jag har gått ur klubben och begärt att få medlemsavgiften tillbaka. På
samma sätt som andra gjort..
Men du tycks vara ständigt bekymrad över klubbens väl och ve.

Om du är angelägen att fimpa Gabriel Kihlman från ordförandeposten så
är det väl lämpligt att behålla det inflytande i ABC som kan göra det
möjligt? Jag har ju läst tillräckligt många inlägg av diverse
personer som antyder att "Clarence Ekmans torped" spelat ut sin roll nu
när detta onda genius genom ett biologiskt faktum lämnat ABC för gott.
--
Marcus

***@abc.se
Jan-Inge Flücht
2004-11-21 17:02:40 UTC
Post by Marcus Strömberg
(Såna här fraser är onödiga.)
De skrivs automatiskt i mitt program.
Post by Marcus Strömberg
Men du tycks vara ständigt bekymrad över klubbens väl och ve.
Det blir nog så när det gäller en förening som man varit med i sedan
tidigt
80-tal.
Post by Marcus Strömberg
[...]
1) Jag, och flera andra har gett upp allt hopp om att rädda
ABC-klubben.

2) Sedan har jag inte läst samma inlägg som du eftersom jag bara får
inlägg
från klubben när ngn medlem vet att jag är intresserad av ämnet som
berörs.
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-11-21 17:36:17 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
De skrivs automatiskt i mitt program.
Stäng då av "finessen" eller byt newsläsare. Om det sistnämnda
alternativet blir aktuellt -- byt till något som kan hantera Unicode.
Post by Jan-Inge Flücht
1) Jag, och flera andra har gett upp allt hopp om att rädda ABC-klubben.
Jo, det har framgått sedan tidigare. Däremot är det inte solklart *vad*
som skall räddas. Klubben lever och har hälsan, vad jag kan förstå.
Några märkliga turer med Bladet förändrar ju inte den saken.

Och förresten kan det tydligen inte upprepas tillräckligt många
gånger, men: Clarence Ekman är död.

Du vet lika bra som jag att det var ett fåtal personer med CE i spetsen
som spred svavelosande inlägg i LysKOM. Från tid till annan kunde det
förefalla som ingen annan fick en syl i vädret, men det var och är en
synvilla.

Det är lätt att rasera ett förtroende, men det kräver mycket arbete
att bygga upp en sådant -- eller återvinna det.

Frågar du mig går ABC sakta men säkert mot normaliteten igen. Den
större delen av andra hälften av 90-talet och några år av 00-talet
kanske var ett slags ökenvandring p.g.a. vissa personer. Klubbens
lågkonjunktur är nu avslutad.

Arbete återstår dock. Personligen anser jag att den brist på
medborgerligt förtroende som lustigt nog stavas MAD med klubbens
terminologi borde åtgärdas snarast möjligt. (En produkt av det
sena 90-talet.) Likaså att rensa upp i det vildvuxna träsket av massa
onödiga diskussionsfora.
--
Marcus

***@abc.se
Ken
2004-11-21 18:09:48 UTC
Vi är många som har förstått annat.
Jan-Inge Flücht
2004-11-21 18:51:00 UTC
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
De skrivs automatiskt i mitt program.
Stäng då av "finessen" eller byt newsläsare. Om det sistnämnda
alternativet blir aktuellt -- byt till något som kan hantera Unicode.
Jag tycker inte att du ska bry dig Marcus!
Post by Marcus Strömberg
Och förresten kan det tydligen inte upprepas tillräckligt många
gånger, men: Clarence Ekman är död.
Jag skiter väl i CE!
Post by Marcus Strömberg
[...]
Det spelar ingen roll. Merparten av idioterna är i högsta grad vid liv.
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-11-21 19:22:00 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Jag tycker inte att du ska bry dig Marcus!
Man kan inte publicera något som är eller kan vara kränkande (typ "XX
was thinking very hard") och sedan förvänta sig att ingen ska reagera.
Om det är maskingenererat eller ej är ointressant.

/ ... /
Post by Jan-Inge Flücht
Jag skiter väl i CE!
Det tror jag inte. Å andra sidan kan jag inte anföra några bevis.
Post by Jan-Inge Flücht
Det spelar ingen roll. Merparten av idioterna är i högsta grad vid liv.
Vilka är "idioterna"?
--
Marcus

***@abc.se
Jan-Inge Flücht
2004-11-21 19:27:36 UTC
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
[...]
Jag lovar Marcus! Jag kan, och jag gör det gärna!

Dessutom så har ett flertal nysklienter samma sorts funktion och folk i
allmänhet är tämligen medvetna om att det inte är avsändaren som skapar
texten. Det gör programmet by default. Att du reagerar innebär att jag
för första gången har träffat på någon som över huvud taget kommenterat
saken.
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
Jag skiter väl i CE!
Det tror jag inte. Å andra sidan kan jag inte anföra några bevis.
Inte bara det. Jag skiter oxo i vad du tror!
Post by Marcus Strömberg
Post by Jan-Inge Flücht
Det spelar ingen roll. Merparten av idioterna är i högsta grad vid liv.
Vilka är "idioterna"?
Känner du inte till det så blir du knappast något klokare av att jag
rabblar upp ett antal namn.

EOD!
--
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se