Argumentation
Lars Strömberg
2004-12-14 12:17:42 UTC
En medlem har bett att klubben ska slå hål på "påstått grundlösa
påståenden genom saklig och klar argumentation". Det är väl en bra
och högst berättigad önskan. Problemet är att det inte låter sig
göras, eftersom vi som vet också inser att det är omöjligt. Helt
enkelt eftersom det vi säger faktiskt har hänt.
När samma medlem talar om vad som ska göras från klubben för att
visa att klubben har rätt och vi fel: "Det räcker ju faktiskt med
att framlägga relevanta fakta på ett tydligt, bra och överskådligt
sätt" så är svaret givet, och håll i er nu:

"Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej,
[...]
nej, nej, nej...osv."

Och detta intelligenta svar på en högst rimlig begäran är gjort av
en medlem som säger sig studerat argumentationsteknik och
psykologi. Frågan är om han själv inte borde räcka som
studieobjekt till en hel psykologkongress?

Sanningen är att ABC-klubben läser och vidarebefodrar privata
brev, utestänger dem som har kritik eller på minsta sätt
ifrågasätter den s.k. MAD:s och superMAD:s agerande.

Givetvis kan inte klubbens ordförande heller låta bli att lägga
sig i debatten med ett av sina standardsvar:

"Nu när ni börjar slänga dynga fram och tillbaka är det dags att ni
drar er åt sidan och slutar diskutera detta i Medlemsforum."

Vilket är hans standardsvar på alla frågor om ABC-klubben.
Jinge Flucht
2004-12-14 17:27:08 UTC
Post by Lars Strömberg
[...]
(En himla massa NEJ bortklippta)
Post by Lars Strömberg
[...]
Ja det är helt obegripligt. Hur faan kan en förenings medlemsforum bli fel
forum att ta upp frågor som medlemmarna har? Det är så djävla sanslöst så
att jag måste sätta BH på hakan för att den inte ska
slå i golvet..

Jösses vad jag hoppas på att styrelsen skulle berätta för alla här på UseNet
vari våra lögner består.

Skulle de ge sig på det så blir deras trixande helt uppenbart för alla, och
inte bara de som är kvar
i klubben.
Lars Strömberg
2004-12-14 20:04:36 UTC
JF> Jösses vad jag hoppas på att styrelsen skulle berätta för alla
JF> här på UseNet vari våra lögner består.

Jo, hoppas kan man alltid. Men de fixar det inte eftersom vi bara
berättat sanningen.
Jag har ju bett flera medlemmar visa vad de menar med sina
påståenden. Ingen - säger ingen - har med exempel kunnat visa vad
de har att klaga på. Tvärtom, när man ber om det så blir det bara
hummanden, harklanden och tvärtyst.
Att nu en medlem vill att styrelsen ska ta bladet från munnen
och vederlägga våra påståenden kan ju sägas vara en naturlig
begäran.
När så inte sker så är det i praktiken ett erkännande av att
styrelse, mad och supermad har fel. De KAN helt enkelt inte gå i
svaromål utan att bevisa sitt tillkortakommande.
Så enkelt är det!

ABC-klubbens styrelse och supermad är helt enkelt fega!
De vet att om de går i svaromål så förlorar de. Därför avstår de
hellre och visar sin feghet.

Samtidigt ska vi väl vara så storsinta att erkänna att det är
mänskligt att inte erkänna att man öppnar och läser privata brev,
skickar brev vidare till personer de inte var ställda till osv
osv.
Men att de inte gör något åt missförhållanden som att tidningen inte
kommer ut när den ska visar också det på deras tillkortakommande.
Den 22/11 (se inlägg det datumet) skrev jag en genomgång av vad
som hänt och sagts om ABC-bladet. Bland annat redovisade jag vad
chefredaktören sagt om ABC-bladet i ett inlägg den 5/10, nämligen
att ABC-bladet är: "klart och skall skickas in till ett nytt
tryckeri i denna veckan". Detta kan inte varit något annat än en
lögn eftersom den ännu inte kommit medlemmarna till handa. Det finns
inga handvevade tryckerier längre.
Att styrelsen inte under hela året agerat för att få en fungerande
redaktion är också ett bra exempel på deras tillkortakommande.
Jinge Flucht
2004-12-15 08:57:40 UTC
Post by Lars Strömberg
[...]
Ja går det att bevisa så är det ett BROTT som bevisas..
Post by Lars Strömberg
[...]
:-)

Man kanske har börjag skriva tidningen för hand? De kanske bara har
skrivit ett par stycken exemplar än så länge.

Nää, jag och de andra som begärt och fått tillbaka medlemsavgiften ska
väl vara glada. Vi förlorade i alla fall inga pengar...