Per S
Jan-Inge Flücht
2005-01-29 02:01:08 UTC
PS> Dessutom är flera av dem inte längre medlemmar :-)

PS> Nu tror jag knappast de bryr sig om ABC-klubben. Även om klubben
PS> skulle få en styrelse med deras gillande så har de skadat klubben.
PS> Och det är nog deras ända mål.

Nu tror jag att du ska sluta att fundera på mål och medel Per!
Uppenbarligen har du, och den sittande styrelsen, misslyckats
fullständigt eftersom många medlemmar nu hoppat av ABC-klubben.

Du kan givetvis skylla det på andra än dig själv och styrelsen, men
alla vettiga personer känner till det gamla talesättet:

Ingen rök utan eld.

Så oavsett om folk tror på Lasse, Chris, Ken, Marcus, Kjelle, Göte
eller mig så inser nog alla att det ligger en del i vad vi säger
i.a.f.

Bryr sig om ABC-klubben?

I samma stund som du och sittande styrelse är borta ur klubben skulle
jag glatt gå med igen. Men att ha en styrelse som inte accepterar det
fria ordet och som censurerar och läser privat mail...

...Och DESSUTOM kopierar upp den på papper och sprider den...
Claes T
2005-01-29 09:40:51 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Nu tror jag att du ska sluta att fundera på mål och medel Per!
Uppenbarligen har du, och den sittande styrelsen, misslyckats
fullständigt eftersom många medlemmar nu hoppat av ABC-klubben.
Att mängden avhopp från klubben nu skulle vara stor och/eller ökande
är ett återkommande påstående, här kopplat till Per S. För den som är
intresserad mer av fakta än av åsikter kan noteras att det år Per S
gick in i styrelsen hade klubben just tappat 8,5% av medlemmarna.
Efter ett år med Per i styrelsen sjönk tappet till 7,8%, och efter
ytterligare ett år med Per i styrelsen hade tappet minskat till 3,7%.
Därefter lämnade Per styrelsen. En bra trend under hans tid, alltså.

Man skulle kunna säga att uppenbarligen är styrelsen sedan flera år på
rätt väg, om man nu tror på sambandet mellan medlemsutveckling och
kvalitet i styrelsearbetet. Nu är nog verkligheten och sambanden lite
mer komplexa än så, men visst blir tillvaron enklare om man förenklar
den en aning.
Post by Jan-Inge Flücht
Ingen rök utan eld.
Så oavsett om folk tror på Lasse, Chris, Ken, Marcus, Kjelle, Göte
eller mig så inser nog alla att det ligger en del i vad vi säger
i.a.f.
Jag hoppas folk har erfarenhet av kolsyreis: Med sådan kan den som
*vill* ha mängder av rök skapa sådan utan minsta inblandning av eld.
Och det hjälper inte att använda mängder av kolsyreis -- det blir inte
mer eld för det. Förhoppningsvis luras ingen att ringa brandkåren bara
för att någon skapar rök och ropar högt.

Har man ett fåtal argument så kan man ju alltid upprepa dem. Den som
bara mäter volymen (i tonläge och antal glödande inlägg) kan ju
imponeras av en hög sådan, och någon kanske rent av kan dra slutsatsen
att det då "uppenbarligen" *måste* finnas någon eld i sammanhanget -
dvs att det som upprepas tillräckligt ofta måste vara sant, åtminstone
i någon utsträckning.

Claes T
Jan-Inge Flücht
2005-01-29 11:13:41 UTC
Post by Claes T
[...]
Jag observerar att du inte förnekar att det finns eld. Det är i.o.f.s.
skickligt gjort om man inte vill utsätta sin egen nacke i klubbens
interna system. Och det visar ju oxo med all önskvärd tydlighet att du
inte känner att du vill delta i allt samfällt ljugande som klubbens
styrelse ägnar sig åt.

Det hedrar dig.
Claes T
2005-01-29 13:34:35 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Jag observerar att du inte förnekar att det finns eld. Det är i.o.f.s.
skickligt gjort om man inte vill utsätta sin egen nacke i klubbens
interna system.
I en förening med över 1000 medlemmar, styrelse och andra funktionärer
som driver ett bra och omfattande datasystem och diskuterar allt
mellan himmel o jord vore det märkligt om jag skulle hålla med om allt
eller tycka att allting sköts perfekt. Jag är emellertid inte villig
att hoppa in själv på någon post (av tidsskäl, märk väl) och inte
minst med tanke på att funktionärerna ställer upp på sin fritid (i
många fall en stor andel av densamma) så tycker jag att arbetet *på
det hela taget* sköts på ett utomordentligt bra sätt (och i övriga
delar på ett acceptabelt sätt). Tjafs i interna konferenssystem kan ju
hanteras på sammma sätt som tjafs på Usenet och det är ändå ett
betydligt bättre S/N i klubbens forum jämfört med här.
Post by Jan-Inge Flücht
Och det visar ju oxo med all önskvärd tydlighet att du
inte känner att du vill delta i allt samfällt ljugande som klubbens
styrelse ägnar sig åt.
Påståendet att styrelsen ljuger får stå för dig och de som håller med
dig, men det är helt rätt uppfattat att jag inte vill delta i något
samfällt ljugande (och inte i något enskilt heller :-) Och styrelsen
och andra klubbfunktionärer har mitt förtroende.

Claes T
Lars Strömberg
2005-01-29 14:35:53 UTC
CT> märkligt om jag skulle hålla med om allt eller tycka att
CT> allting sköts perfekt.

Du har helt rätt.
Ingen har väl heller krävt att så ska vara fallet.
Tvärtom!
Vi som diskuterar saken har alltid framhållit att många åsikter
ger en livaktig och nyttig debatt. Det är tvärt om som är fel. Att
stänga av medlemmar med andra åsikter och uppfattningar är helt
enkelt dålig stil.

CT> Tjafs i interna konferenssystem kan ju hanteras på sammma sätt
CT> som tjafs på Usenet

Du har helt rätt igen!
Själv är jag av exakt samma åsikt som dig.
Ingen blir ju avstängd i Usenet för att man inte håller med
föregående talare. Så borde det också kunna fungera i ABC-klubben.
Det är synd att så inte är fallet.
Det är ju faktiskt ett flertal medlemmar som blivit avstängda för
att styrelsen inte kan acceptera dessa medlemmars rättspatos eller
andra åsikter.

När det gäller ljugandet så är det ett faktum att de säger sig inte
läsa andras e-post. Ändå finns det medlemmar som kan redogöra för
innehållet i e-post till andra adressater. Hur det nu kan vara
möjligt? Om man inte läser andras e-post är det väl en gåta av
gudomliga mått.
Ken
2005-01-29 19:16:21 UTC
Post by Claes T
[...]
Trist att du i så fall också är förd bakom ljuset
och inte vet vad som pågår.
Ken
2005-01-29 11:32:56 UTC
Post by Claes T
Jag hoppas folk har erfarenhet av kolsyreis: Med sådan kan den som
*vill* ha mängder av rök skapa sådan utan minsta inblandning av eld.
Ytterligare en avledande manöver.
Post by Claes T
Har man ett fåtal argument så kan man ju alltid upprepa dem.
Upprepningen behövs eftersom ni hela tiden försöker avleda
diskussionen till något helt annat.
Jan-Inge Flücht
2005-01-29 14:16:29 UTC
Post by Ken
Upprepningen behövs eftersom ni hela tiden försöker avleda
diskussionen till något helt annat.
Om man bortser från valet av "ni".. :) Claes har aldrig, såvitt jag
vet i.a.f. varit inblandad i styrelsens smutsiga värv. Han brukar i
stället agera medlare och gjuta olja på vågorna.
Ken
2005-01-29 19:31:27 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Post by Ken
Upprepningen behövs eftersom ni hela tiden försöker avleda
diskussionen till något helt annat.
Om man bortser från valet av "ni".. :)
Jag menar förstås de opålitliga styrelsemedlemmarna.
Ber om ursäkt ifall någon oskyldig skulle få sig en skopa.
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-29 17:03:30 UTC
Post by Claes T
Har man ett fåtal argument så kan man ju alltid upprepa dem.
Upprepningen behövs eftersom ni hela tiden försöker avleda
diskussionen till något helt annat.
ABC, Anal Bastu Club, oki Ken, vem är din Barbie, är det Claes?
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-29 17:01:29 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
[...]
Anal Bastu Club = ABC-klubben
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
SHUT TEH FJUCK UP FRITZ AND SEND ME A COPY OF DOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
____ ____ ____ _ _
| _ \ / _ ) / ___)| | | |
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-29 16:59:12 UTC
S† oavsett om folk tror p† Lasse, Chris, Ken, Marcus, Kjelle, G”te
eller mig s† inser nog alla att det ligger en del i vad vi s„ger
i.a.f.
Är ABC-klubben en bastuklubb?

Anal Bastu Club?
--
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
Marcus Strömberg
2005-01-29 20:15:43 UTC
[...]
I går försäkrade en av klubbens mångåriga sysopar att man *inte*
läser privat e-post. Han passade samtidigt på att beklaga att det inte
går att främlägga bevis på detta (loggorna omfattar inte
själva brevhanteringen). Och med det får man låta sig nöja. För
övrigt tror jag att de klubbmedlemmar som jobbar med de grundläggande
datorsystemen knappast har något större intresse av medlemmarnas e-post.
Man kan ju kryptera, som sagt. Men att bara misstanken har uppkommit tyder
på något allvarligt.
--
Marcus

***@abc.se
Lars Strömberg
2005-01-29 21:38:08 UTC
MS> I går försäkrade en av klubbens mångåriga sysopar att man
MS> *inte* läser privat e-post.

Om så vore fallet är det bra. Tyvärr finns det bevis för att man
åtminstone spridit privat e-post till såna som inte var mottagare av
den. Jag kan ge dig namn på medlemmar som fått ta del av post som
inte var avsedda för dem.
Huruvida sysopar läst dem kan jag naturligtvis inte bevisa, de
kanske blundade när de skickade dem vidare till andra medlemmar.
Dessutom har jag under en brevväxling med klubbens ordförande fått
ett privat brev jag skickat refererat för mig av honom. Det säger ju
inte att han läst det, men han har uppenbarligen fått det refererat
för sig av någon som läst det - och det är inte av adressaten.
Marcus Strömberg
2005-01-29 22:19:25 UTC
Post by Lars Strömberg
[...]
En sak måste du vara tydlig med: Var det personliga meddelanden i ABCKOM
eller e-post i ordets egentliga bemärkelse? Skillnaden kan tyckas subtil,
men är viktig i de här sammanhangen.
--
Marcus

***@abc.se
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-30 11:00:56 UTC
Post by Lars Strömberg
> [...]
inte att han läst det, men han har uppenbarligen fått det refererat
för sig av någon som läst det - och det är inte av adressaten.
Lars och Marcus, ni som är gifta, Anal bastu Club, diskriminerar dom
monogama förhållanden?

Vill orföranden ha tillträde till all röv?
--
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ
Jan-Inge Flücht
2005-01-30 19:11:42 UTC
Jo jag läste hans inlägg. Men kolla med far din om du inte tror mig..
U_s_e_n_e_t R_u_l_e_z
2005-01-30 19:21:54 UTC
Post by Marcus Strömberg
I går försäkrade en av klubbens mångåriga sysopar att man *inte*
läser privat e-post.
Jo jag läste hans inlägg. Men kolla med far din om du inte tror mig..
Far å flygt.
--
Hakka pälle!!!
Perkele, minä olen kuningas!!
SHUT TEH FJUCK UP FRITZ AND SEND ME A COPY OF DOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|_|
USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ--USENET-RULEZ