Du Per!!
Jan-Inge Flücht
2004-11-22 11:28:54 UTC
PS> Självcencur av den sorten är den värsta formen av cencur.

Censur stavas det.

Och den censur som förekommer i ABC-klubben är faktiskt snäppet
värre. Man RADERAR helt enkelt vissa medlemmars inlägg!

PS> Jag tror inte heller att allt för många läser i
Usenet-news-gruppen.

Denna newsgroup har säkerligen tusentalet läsare varav 30-50 är
medlemmar
eller f.d. medlemmar. Men det stora flertalet är det givetvis inte. Men
eftersom
gruppen ska handla om ABC-klubben så är ämnet i högsta grad "ON TOPIC"
och klubbens interna censur tar på det sättet sin ut logiska effekt i
ett forum
där diverse SuperMAD:s inte förmår att stänga av någon som ifrågasätter
tillvägagångssättet med upphandlingar för medlemmarnas pengar.

Inte heller kan man bli avstängd för att man berättar sanningen och
redogör
för ordförandens systematiserade ljugande om upphandlingen.

Förstår du vad jag skriver Per?

PS> Att Jinge, Lars Strömberg (som även skriver under alias Offshore
PS> ochGuran) bedriver någon form av kampanj mot ABC-klubben är trist,
men ett faktum...

Och det beror på just det jag skrev. Censur + PS, AH, GK, CE, SW, TF
och andra..

PS> Det finns ingen anledning för styrelsen eller andra att försöka
PS> bemöta angreppen. Det ända som händer är att de blir anklagade
PS> för att köra ett ljugrace och så får Lars, Jinge och några till nya
PS> anledningar att spy galla över klubben.

(Enda..) Ja och då blir det ju svårt att argumentera emot. Eller hur?
För
anklagas man för lögner och anklagelsen är sann så blir det ju
svettigt...

PS> Vem som förser dem med texter från ABCKOM vet jag inte, men
PS> att sprida det som skrivs här är ett brott mot våra skrivna regler
och
PS> mot vad många här anser är en självklarhet!

Ni får väl stänga av samtliga medlemmar då. För jag personligen har
fått
kopior på texter från minst ett tjugotal medlemmar. Inklusive styrelse-
medlemmar Per! Så stäng av alla där också..

// Jan-Inge Flücht

PS: Varför publicerar du inte AA:s inlägg om varför han lägger av här i
news?
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Jan-Inge Flücht
2004-11-22 11:31:34 UTC
Jan-Inge Flücht laid this down on his screen :

PS> Att Jinge, Lars Strömberg (som även skriver under alias Offshore
PS> ochGuran) bedriver någon form av kampanj mot ABC-klubben är trist,
men
PS> ett faktum...

Per!

Använd en räknare så ska du finna att det är minst 9 som skrivit om
klubben här
i detta ärende. Som är medlemmar, eller som avsagt sig och fått
medlemsavgiften i retur.

Ni kommer ALDRIG att kunna TIGA ihjäl kritiken!!
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-11-23 00:48:59 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
Denna newsgroup har säkerligen tusentalet läsare varav 30-50 är
medlemmar eller f.d. medlemmar. Men det stora flertalet är det
givetvis inte.
Fördel eller nackdel: Inläggen här sparas på deja.com (nuvarande
Google Groups) för all evighet och blir sökbara för dem som vill kolla
gruppen i efterhand.
Post by Jan-Inge Flücht
Och det beror på just det jag skrev. Censur + PS, AH, GK, CE, SW, TF och
andra..
Aha! Där kom namnen på "idioterna" jag efterfrågade igår. Jag visste
väl att hr. Flücht inte kunde hålla sig några längre stunder. Och
mycket riktigt verkar det som om Clarence Ekman spökar från andra sidan
graven.

Några varv till i den här soppan och jag har en färdig idé till ännu en
dokusåpa att sälja till något hugat TV-bolag. Alternativet är
förstås att lyfta upp hela historien till den genuina fiktionens plan.
Vilken underbar film det skulle kunna bli! Alla ingredienser från då som
nu! Medeltida Maktintriger förmedlade genom Sun Microsystems Solaris-OS
version 10! Vi har Den Ondskefulle med nödtorftigt dolt bockskägg, svans
och horn -- begraven, men kanske inte ändå. Vi har Maktkampen om
Härligheten. Den 24-årige kanske Inte-Så-Värdige Kronprinsen på
tronen omgiven av den förre härskarens skitnödiga ja-sägare. Och vad
hör jag? Den utlandsbaserade oppositionen med sina uppkäftiga
emigranttidningar som hemlandets Censur inte rår på. Spioner och
Intrigörer smyger omkring i varandras läger för att hitta sprickor att
slå in sina kilar i. Säkerhetstjänsternas analysavdelningar jobbar för
högtryck med att rekrytera avhoppare och sprida Propaganda. Litet längre
ned i korridoren i det stora säkerhetskomplexet smider avdelningen för
Våta Jobb sina planer: Ishacka? Förgiftad kula? Kidnappning?
Oppositionen uppvaktar Värdlandet med enträgna böner om Invasion i
utbyte mot Evig Trohet. Här gäller det för båda parter att enrollera
sina Bundsförvanter och bygga Pakter.

Vem håller Ni på, kära tittare? Ring 666-666 och rösta på Er
kandidat! Någon Tredje Ståndpunkt gives icke. (Kostnad: 19.95 kr. per
minut)

För fan! Full rulle framåt mot den spännande upplösningen!
--
Marcus

***@abc.se
Jan-Inge Flücht
2004-11-23 06:38:24 UTC
Post by Marcus Strömberg
[...]
Jag tycker att det är extremt osmakligt att namnge en person på det
sätt
du gör. Det är definitivt inte ok enligt mitt sätt att se saken.

PLONK!
: Jan-Inge Flüchts blog finns på http://jinge.se
Marcus Strömberg
2004-11-23 19:32:08 UTC
Post by Jan-Inge Flücht
PLONK!
Har hr. Flücht blivit grinig för att han inte kan ha sandlådan alldeles
för sig själv?

Har hr. Flücht kommit till insikt om att debatt och diskussion inte
nödvändigtvis är samma sak som Klubben För Inbördes Beundran:s årsmöte?

Kan det vara så, hr. Flücht, att de egenskaper du påstår dig kunna
finna hos en del ABC-funktionärer existerar på närmare håll?
--
Marcus

***@abc.se